Hoe werk ik?

Plan van aanpak:

  1. Tijdens het eerste consult nemen we het door jou ingevulde ‘intake-formulier’ (zie zijbalk rechts) door. Dit is een uitgebreide vragenlijst om een duidelijk beeld te krijgen van je huidige klacht en je medische voorgeschiedenis.
    Het is voor mij erg belangrijk om een goed beeld te krijgen over je situatie en hoe de klacht je leven beïnvloedt.
  2. Na dit intakegesprek vind het lichamelijk onderzoek plaats. Onafhankelijk van de klacht waarvoor je komt, onderzoek ik het hele lichaam. Ik wil een indruk krijgen hoe jouw lichaam voelt en functioneert. De locatie van de dysfunctie (bewegingsbeperking/stoornis) is lang niet altijd gelijk aan de plaats waar de symptomen zich uiten.
  3. Nu weet ik wat ik voor je kan betekenen. Ik overleg wat mijn bevindingen zijn en hoe ik je kan helpen. Tevens geef ik een indicatie voor het aantal behandelingen dat nodig is. Indien ik persoonlijk niets voor jou kan betekenen of ik denk dat je bij een andere professional beter geholpen bent, probeer ik je zo goed mogelijk door te verwijzen.
  4. De behandeling start. Na afloop van de behandeling kan het zijn dat je nog adviezen en/of oefeningen meekrijgt om het effect van de behandeling te ondersteunen. Er is nog tijd voor eventuele vragen en de behandeling wordt afgerond met de betaling en het plannen van de volgende afspraak.
  5. De behandeling duurt circa drie kwartier tot een uur. Aangezien de  behandeling het zelfregulerend en zelfherstellend vermogen van het lichaam activeert, zal er enige tijd tussen twee behandelingen zitten, zodat het lichaam een nieuw evenwicht kan vinden. Dit kan tussen de twee en acht weken zijn. Na drie à vier behandelingen is het duidelijk of de therapie het gewenste effect heeft. Indien nodig werkt de osteopaat nauw samen met andere disciplines in de gezondheidszorg.Iedereen reageert anders op een behandeling. Toename en/of afname van de klachten, hoofdpijn, vermoeidheid of emotionele reacties zijn mogelijk. Het is verstandig om veel water te drinken na de behandeling en  zich je de rest van de dag niet overmatig in te spannen.